あらしのよるの巡礼

歌詞の和訳を載せていくためのブログ

《和訳》Lay it all on me/Rudimental

RudimentalのLay it all on meです

すごくシンプルなラブソングなんですが、メロディーラインがいいですよね

ロマンティックなダンスナンバーが、Ed Sheeranの甘く掠れた声色とも綺麗にマッチしているように思います


Lay it all on me

全てを預けて


All alone as you look through the door
もし君がドアの向こうを覗いても
Nothing left to see
そこには見るべきものは何もなくて
If it hurts and you can't take no more
そんな空虚さに耐えられないのなら
Lay it all on me

俺を頼ってよ


No you don't have to keep it on a locking key
その思いに鍵をかけてしまっとく必要はないよ
'Cause I will never let you down
俺は君をがっかりさせたりしない
And if you can't escape all your uncertainties
それでも信じられないというなら
Baby I can show you how
俺の気持ちを見せてあげるよ


Let my love in, let my love in
俺に愛させて欲しいんだ
Lay your heart on me
君の心を預けてくれたら
If you're hurting, if you're hurting
君が傷ついているときは
Lay it all on me
その傷さえも俺に預けて
You can lay it all on me
全て俺に預けていいよ
(Lay it all on me)
You can lay it all on me
全て俺に預けてよ
If you're hurting, if you're hurting
きみが傷ついているときは
Lay it all on me
その傷さえも俺に預けてよ


If you're scared when you're out on your own
もしきみが一人きりで 孤独を恐ろしく思ったら
Just remember me
俺がいることを思い出して
'Cause I won't let you go, let alone
きみを一人にはさせないから
Lay it all on me
俺を頼ってよ


No you don't have to keep it on a locking key
その思いに鍵をかけてしまっとく必要はないよ
'Cause I will never let you down
俺は君をがっかりさせたりしない
And if you can't escape all your uncertainties
それでも信じられないというなら
Baby I can show you how
俺の気持ちを見せてあげるよ

Let my love in, let my love in
俺に愛させて欲しいんだ
Lay your heart on me
君の心を預けてくれたら
If you're hurting, if you're hurting
君が傷ついているときは
Lay it all on me
その傷さえも俺に預けて
You can lay it all on me
全て俺に預けていいよ
(Lay it all on me)
You can lay it all on me
全て俺に預けてよ
If you're hurting, if you're hurting
きみが傷ついているときは
Lay it all on me
その傷さえも俺に預けてよ

ベイビー、もし君が傷ついてるなら
Just let your heart be free
その心を解き放てばいい
You got a friend in me
俺は君の友達だから
I'll be your shoulder at anytime you need
いつでも君の頼りになるよ
Baby I believe
ベイビー、俺は大丈夫だから
So if you're hurting babe
もし傷ついてるなら
Just let you're heart be free
その心を解き放って
You got a friend in me
俺は君の友達だから
I'll be your shoulder at anytime you need
いつでも君の頼りになるよ
Baby I believe
ベイビー俺は大丈夫だから
You can lay it all on me
全て俺に預けてよ