あらしのよるの巡礼

歌詞の和訳を載せていくためのブログ

《和訳》Haven’t met you yet/Michael Buble

歌詞の和訳をする上で良いところは、歌詞を改めてよく読むことで歌詞に込められたメッセージに深く触れ、慰められたり励まされたりするところだと思います

いつのまにか11月になっていましたが、最近はなんだか仕事が忙しく疲れて落ち込み気味でした

でも今朝この曲を聴いてまた前向きに頑張ろう、という明るい気持ちになれました

「いつかどこかに君を待っている人がいる、ただその人とはまだ出会っていないだけ」という、シンプルかつパワフルなメッセージの曲です


I'm not surprised
いいものは続かないってことに
Not everything lasts
今更驚いたりはしないさ
I've broken my heart so many times I've 
何度も失恋して
stopped keepin' track.
その度立ち止まるたびに
Talk myself in
いつも考え込んで
I talk myself out
口に出してみるんだ
I get all worked up than I let myself down.
落ち込んでる暇があるなら、またやってみようって

I tried so very hard not to lose it
今度こそ失わないように頑張ったのに
I came up with a million excuses
また別れちゃった理由を幾つでも思いつけるよ
I thought I thought of every possibility
今度こそはうまく行くかもって思ってたのに

And I know someday that it'll all turn up
でもわかってるから大丈夫 その日が来れば
You'll make me work so we can work to work it out
きっと僕にぴったりの君が現れる時がくるよね
And I promise you kid that I'll give so much more than I get yeah
そしたら僕はこの心のすべてを君に注ぐよ
I just haven't met you yet. Oh bop bop bop...
わかってる 僕らはまだ出会ってないだけ

Oh I might have to wait
たぶんまだ時間がかかるだろうけど
I'll never give up
諦めたりしたくないよ
I guess it's half timing and the other half's luck
大事なのはタイミングとあとは運次第
Wherever you are
君がどこにいたって
Whenever it's right
それがいつだって
You'll come out of nowhere and into my life
君はある日突然現れて、僕の全てになるんだろうね

And I know that we can be so amazing
そうなったらとっても素敵だろうね
And baby your love is gonna change me
君の愛が僕の人生を変えてくれたら
And now I can see every possibility mmm
きっといつかはそうなるって信じてるよ

And I know someday that it'll all turn up
わかってるから大丈夫 その日が来れば
You'll make me work so we can work to work it out
きっと僕にぴったりの君が現れる時がくるよね
And I promise you kid that I'll give so much more than I get yeah
そしたら僕はこの心のすべてを君に注ぐよ
I just haven't met you yet. Oh bop bop bop...
わかってる 僕らはまだ出会ってないだけ

They say all's fair
愛は戦争だから
In love and war
勝ち取るものだって人は言うけど
But I won't need to fight it
僕は争ったり駆け引きしたりしたくない
We'll get it right it
ただそのままに受け入れたい
We'll be united
ただ僕にぴったりな君に出会いたい

And I know that we can be so amazing
そうなったらとっても素敵だろうね
And baby your love is gonna change me
君の愛が僕の人生を変えてくれたら
And now I can see every possibility mmm
きっといつかはそうなるって信じてるよ

And I know someday that it'll all turn up
わかってるから大丈夫 その日が来れば
You'll make me work so we can work to work it out
きっと僕にぴったりの君が現れる時がくるよね
And I promise you kid that I'll give so much more than I get yeah
そしたら僕はこの心のすべてを君に注ぐよ
I just haven't met you yet. Oh bop bop bop...
わかってる 僕らはまだ出会ってないだけ

Oh you know that will all turn out
大丈夫 いつかはきっとわかるよ
And you'll make me work so we can work to work it out
きっとぴったりな二人がいつか出会うんだ
And I promise you kid, to give so much more than I get
そしたら僕はこの心のすべてを君に注ぐよ
Yeah I just haven't met you yet
わかってる 僕らはまだ出会ってないだけ