あらしのよるの巡礼

歌詞の和訳を載せていくためのブログ

《和訳》Hopeless romantic/Meghan Trainor

メーガン・トレーナーのHopeless romanticです。

「hopeless」とは、救い難い、望みがないほど、ということですね

本当の愛を求めるあまり、いるのかわからない運命の人をいつまでも待ち続けるような人はHopeless romanticと呼べますね

アコースティックギターの音色が素敵な、タイトル通りとてもロマンティックな曲です

 

Hopeless romantic

救い難いロマンチスト

 

Ever after comes after we meet
出会った二人がすぐに永遠の恋に落ちるなんて
I think the movies were lying to me
そんな映画は嘘だってわかってるけど
Oh my, how they lie
嘘だとしてもすごく素敵だよね
Know I'm ready to give you my heart
私も出会ったらすぐに恋に落ちるはず
Just gotta find you so we can start
運命の人を見つけさえすれば
Oh yeah, but till then
だからその時まで
I gotta be patient
我慢して待ってなきゃ
But I'm tired of waiting
もう待つのにも疲れちゃったけど

 

I'm just a hopeless romantic
私は救い難いロマンチストだから
Looking for love
本当の愛を探してる
I'd risk it all just to have it
どんな困難だって怖くはない
I wouldn't take it for granted
愛をないがしろにしたりなんてしない
I'm just a hopeless romantic
私は救い難いロマンチストだから
Not giving up
諦めたくない
Cause I deserve to find my own
きっと誰かがいるはずだから
I can feel it in my bones
身体の奥底で感じてるから
Yes, I know you're somewhere close
あなたがすぐ近くにいて
Giving me hope
私の望みを叶えてくれることを

 

Bet we met at a party before
前にパーティーであなたと会ったよね
You were sweet and held open the door
あなたは優しくてドアを開けてくれたね
Oh my, I should've said hi
あの時挨拶をしてればよかったかな
So if you're out there
もしあなたが外へ出て
And hearing this song
この曲を聴いたら
Just know I'm here
私がここにいることがわかるはず
And you're taking too long
ずっとあなたを待っていたの
Baby, come and find me
ベイビー、早く私のところへ来て
Cause I've been so patient
今までずっといい子にしてたから
And I'm sick of waiting
もう待つのも疲れてしまった

 

I'm just a hopeless romantic
私は救い難いロマンチストだから
Looking for love
本当の愛を探してる
I'd risk it all just to have it
どんな困難だって怖くはない
I wouldn't take it for granted
愛をないがしろにしたりなんてしない
I'm just a hopeless romantic
私は救い難いロマンチストだから
Not giving up
諦めたくない
Cause I deserve to find my own
きっと誰かがいるはずだから
I can feel it in my bones
身体の奥底で感じてるから
Yes, I know you're somewhere close
あなたがすぐ近くにいて
Giving me hope
私の望みを叶えてくれることを

 

Under these stars and under the moon
満点の星空と月の下で
Searching for me and I'm looking for you
あなたは私を探してる 私もあなたを求めてる
Show me you're out there

どこにいるのか教えてよ

Tell me you

あなたが運命の人だって言ってよ

 

You're just a hopeless romantic

あなたは救い難いロマンチストだから
And you're looking for love

本当の愛を探してる
You'd risk it all just to have it

どんな困難も厭わない
You wouldn't take it for granted

愛をないがしろになんてしない

 

 

I'm just a hopeless romantic
私は救い難いロマンチストだから
Looking for love
本当の愛を探してる
I'd risk it all just to have it
どんな困難だって怖くはない
I wouldn't take it for granted
愛をないがしろにしたりなんてしない
I'm just a hopeless romantic
私は救い難いロマンチストだから
Not giving up
諦めたくない
Cause I deserve to find my own
きっと誰かがいるはずだから
I can feel it in my bones
身体の奥底で感じてるから
Yes, I know you're somewhere close
あなたがすぐ近くにいて
Giving me hope
私の望みを叶えてくれることを