あらしのよるの巡礼

歌詞の和訳を載せていくためのブログ

《和訳》One last song/Sam Smith

Sam Smithは失恋の歌のプロだと思います

AppleのCMソングにも使われた「Palace」は、終わってしまった恋の美しさを思い返す歌ですが、この「One last song」は、恋が終わりかけていると知りながら、まだ想わずにはいられない恋人に、最後の歌で思いを告げる、という情景を歌った曲です。

「またこの歌が君の心を開かせてはくれないか」とは歌っていますが、もう電話にも出てくれない恋人との関係は終わるしかないのでしょう。

切なく儚い失恋の歌です。

 

One last song

最後の歌を君に

 

Maybe one day
もしかしたらいつの日か
I won't sing about you
君のために歌わなくなるかもしれない
I'll sing a song about someone new
別の誰かのために歌う日が来るかもしれない
But right here, right now
だけど今この瞬間
You are on my mind
君だけが僕のすべて
And I think about you all the time
君のことだけをずっと考えている
I'm sending a message to you
メッセージを今送るよ
And I'm hoping that it will get through
元の二人に戻れることを願ってる

When it was good it was bittersweet honey
一緒にいた時もこんな風に傷つくことはあったけど
You made me sad 'til I loved the shade of blue
今でも僕は君の残した影を愛している
I know you don't want to talk to me
僕ともう口も聞きたくないだろうから
So this is what I will do
これが僕のできる精一杯のこと
Maybe you're listening
まだ君は聴いているんだろうか
So here's one last song for you
最後の歌を君に
Here's one last song for you
この歌は君だけに

And I hope it makes you feel
この歌がまた君の心を開かせて
And I hope it makes you burn
また情熱の火を灯してくれるといいな
And I hope it reminds you of how much it hurt
僕を失った寂しさを思い出せてくれるといいな
I'm sending a message to you
メッセージを今送るよ
And I'm hoping that it will get through
元の二人に戻れることを願ってる

When it was good it was bittersweet honey
一緒にいた時もこんな風に傷つくことはあったけど
You made me sad 'til I loved the shade of blue
今でも僕は君の残した影を愛している
I know you don't want to talk to me
僕ともう口も聞きたくないだろうから
So this is what I will do
これが僕のできる精一杯のこと
Maybe you're listening
まだ君は聴いているんだろうか
So here's one last song for you
最後の歌を君に
Here's one last song for you
この歌は君だけに

In case you hear this
この歌が君に聞こえたら
Then know you're the love of my life
今でも愛してるって伝わるかな
Want to tell you I'm sorry
謝りたいんだよ
I miss having you by my side
今でも恋しいんだ
When you were mine
君がそばにいてくれた頃が

When it was good it was bittersweet honey
一緒にいた時もこんな風に傷つくことはあったけど
You made me sad 'til I loved the shade of blue
今でも僕は君の残した影を愛している
I know you don't want to talk to me
僕ともう口も聞きたくないだろうから
So this is what I will do
これが僕のできる精一杯のこと
Maybe you're listening
まだ君は聴いているんだろうか
So here's one last song for you
最後の歌を君に
Here's one last song for you
この歌は君だけに