あらしのよるの巡礼

歌詞の和訳を載せていくためのブログ

《和訳》Cold water/Major Lazer

この曲の歌い出しは「誰だってハイになりたい時がある」という歌詞で始まり、「気分が沈んでいる時には他に何ができる?」と続きます
Cold water(冷たい水)というタイトルですが、ここで歌われている水とはドラッグのことでしょう
つまりこの曲は、一人で落ち込んでいる時にドラッグにハマり抜け出せなくなってしまった恋人(か友人)に対して、「君がドラッグに溺れて戻ってこれないなら、自分が冷たい水の底へ飛び込んで君を助けにいく」と歌っているのです
 
Cold water
冷たい水底
 
Everybody gets high sometimes, you know
誰だってハイになりたい時がある
What else can we do when we're feeling low?
でも気分が沈む時はそうするしかないだろう?
So take a deep breath and let it go
大きく息を吸い込んで身を任せればいい
You shouldn't be drowning on your own
一人ではきっと溺れてしまうよ

 

And if you feel you're sinking,
もし君がどこまでも沈んでいくように感じるなら
I will jump right over into cold, cold water for you
俺は冷たい水の底へと飛び込んで君を助けに行くよ
And although time may take us into different places
時間が俺たちを別々の場所へ押し流そうとしても
I will still be patient with you
一緒に冷たさに耐えていたいんだ
And I hope you know
そうだろう

 

I won't let go
俺はけして君を行かせはしない
I'll be your lifeline tonight
今夜は君のそばを離れない
I won't let go
君を手放しはしない
I'll be your lifeline tonight
今夜は君のことを守るよ
 

 

Cause we all get lost sometimes, you know?
誰だって時々は道に迷ったりするだろう
It's how we learn and how we grow
それを繰り返して成長していくしかないのさ
And I wanna lay with you 'til I'm old
これから先もずっと君の隣にいたい
You shouldn't be fighting on your own

君がもう一人で闘わなくてもいいように


And if you feel you're sinking,
もし君がどこまでも沈んでいくように感じるなら
I will jump right over into cold, cold water for you
俺は冷たい水の底へと飛び込んで君を助けに行くよ
And although time may take us into different places
時間が俺たちを別々の場所へ押し流そうとしても
I will still be patient with you
一緒に冷たさに耐えていたいんだ
And I hope you know
そうだろう

I won't let go
俺はけして君を行かせはしない
I'll be your lifeline tonight
今夜は君のそばを離れない
I won't let go
君を手放しはしない
I'll be your lifeline tonight
今夜は君を守るよ
 
Come on, come on
ここへきて
Save me from my rocking boat
沈みそうな船から私を救って
I just want to stay afloat
私はただ水面に浮いていたいだけなの
I'm all alone
私はたったひとりきりで
And I hope, I hope
望んでるの
Someone's gonna take me home
誰かが私を連れ帰ってくれるときを
Somewhere I can rest my soul
魂の休まる場所へと
I need to know
その場所へ行きたいの
 
You won't let go
一人で行かないで
I'll be your lifeline tonight
今夜は君のそばを離れない
You won't let go
一人では行かないで
I'll be your lifeline tonight
今夜は君を守るよ
 
I won't let go
君を行かせはしない